18 Mart 2012 Pazar


Evden eve nakliyat sektörü ve seo savaşları

Salı, 14 Şub 2012yorum ekleyorumlara git
Evden eve nakliyat sektöründe hizmet veren biriyseniz, büyük olasılıkla seo kavramına yabancı değilsiniz.Seo kavramına yabancı olmadığınız gibi, yaşanan kıyasıya rekabette bir çok kişinin meşru olmayan taktiklere başvurduğunu biliyorsunuzdur.
Sonu gelmeyen rekabet:
Unutmayın ortada bir ekmek var ve paylaşmayı bildikçe bu ekmekten bir çok kişi karnını doyurabilecektir.Diğer durumda ise, yapılan haksızlıkların daha fazlasını yapacak kişiler her zaman bulunacak ve rekabet bu minvalde devam edecektir.
Seo nedir?
Türkçe karşılığına “arama motorlarına uyumluluk” diyebiliriz.
İngilizcesi ise “search engine optimization” kelimelerinin kısaltmasıdır.
Sitemizi arama motorunun işini kolaylaştıracak şeylerle donatıyorsak seo yapıyoruz diyebiliriz.
Türkiye’de büyük bir kesim google’yi kullandığı için, seo dediğimizde google’yi hedeflesek yeterli diyebiliriz.
Peki bu işi yapanlar nasıl yapıyor, yaparız diyipte yapamayan mevcut mu?
Evden eve nakliyat sektörü gibi yoğun bir trafik akışının olduğu ve rekabetin oldukça yüksek olduğu kelimeler demetinde adwords (google reklamları)  çıkış noktası olabilir mi?
Adwords kullanımı:
Adwords’a yatırdığınız ücretler size iş olarak dönüyor ve kar ediyorsanız seo’nun zorlu yollarına girmekten geri durmak sizin için çıkış noktası olabilir.
Seo hizmeti almak:
Sektörde işini doğru yapanlar olduğu gibi, yaparım diyipte başarısız bir çok kişiyle tanışabilirsiniz.
Ayrıca rekabeti yüksek bir çok kelimede,  ilk 3′te de adwords reklamları yer alacağını ve bir çok internet kullanıcısının reklamla, gerçek arama sonucunu ayırt etmediğini göz önüne almanızı öneririz.
Seo hizmeti alırken nelere dikkat etmeliyiz:
Çalışacağınız kişinin referanslarından emin olun, şu kelimede şu siteyi çıkardım dediğinde emin olmak için o sitenin iletişim linkinden teyit mesajı almaya çalışın.
Seo’nun sitenize getireceğini etkinin anlık olmamasını ve kesinlikle bir süre sonra ters etki yapacak çalışmaların olmayacağına emin olun.
Seo ikiye ayrılır:
a-) Site içi seo:  Sitenizin seoya uygun kod yapısında olması, site için linkler, site haritaları vb.
b-) Site dışı seo: Meşru olanlarına imleme, dizinlere ekleme yapma, sosyal medyayı etkin kullanmayı örnek gösterebileceğimiz gibi, meşru olmayan yollarının da olduğunu da bilmeliyiz. (hacklink vb.)
Google seoya nasıl bakıyor:
Google sitenin arama motoruna uyumluluğunu teşvik eder.
Gayri meşru olmadığı sürece site dışı çalışmalarında  etkisi olduğunu söylebiliriz.
Peki meşru olmayan çalışmalar sıralamada yükselmeye etki edebilir mi?, edebilir ama  sürekli olacağını kimse garanti edemez.
Google’ın kalitesi:
Unutmayın google en iyi arama sonucunu vermek için uğraşmaktadır, eğer ki bir site bazı şeyleri manipüle ederek sıralamada yer alıyorsa google bunu en kısa sürede telafi etme yoluna gidecektir.Çünkü google’ın kalitesini düşürecek sonuçların çoklaşması google’nın arama motoru liderliğini sarsacaktır.
Google hacklinke neden çözüm bulmuyor:
Kesin olmamakla birlikte hacklinke çözüm bulunduğunda rakip siteler birbirinin sıralamasına etki etmek için (rakip sitenin adresini hacklinkle ekleme) bu yolu kullanabilir düşüncesi sebep olabilir.Normal backlinkle, hacklinkin etkisi aynı düzeyde mi buda bilinmeyen bir konu.
Google’de Son günlerde yaşanan dalgalanmalar:
2012 ocak ayı ve şubat ayı başlarında çok büyük dalgalanmalara şahit olduk, seo ve evden eve nakliyat kelimesi gibi zorluğu tartışılmayak iki kelimede 1. sıraya gelen siteler herkesi şaşırttı, iki sitede şu an(14 şub 2012) sayfa ortasına doğru düşmüş.

Tavsiyeler:
Sitenizi ziyaretçilerin kullanım kolaylığını düşünerek oluşturun,  ticaretinizi sadece arama motorlarına bağlamayın, farklı mecralarda reklam çalışması, müşteri memnuniyeti sayesinde eş dost tavsiyesi ile gelecek müşteriler, internet üzerinden veya farklı bir mecrada oluşturulacak indirim kampanyaları vb. çalışmalar ile firmanızın daha fazla kişiye ulaşabileceğini unutmayın.
Herkese bol hitli ve bol kazançlı günler dileriz.

Hiç yorum yok: